Logg 12-13/7 2010 Gutviken- Lilla ön

12/7 2010
Ett åskväder väckte oss 04.00 på morgonen och vi gladdes åt att vara i säkerhet i Gutans mjuka sängar.

Under dagen tvättade, diskade, duschade och fiskade vi, och köpte mat för att  klara hemfärden till Stockholm (tack för billånet snälla grannar!). Även lite solning hanns med och imorgon kallar havet igen!


13/7 2010
Jag vaknade tidigt och kände havet kalla, men eftersom manfolket sov läste jag till klockan åtta, då vi åt frukost och packade  påsar och väskor och vid tio tog vi farväl av Gutan och alla ormarna där.

Tre timmars segling följde för att ta oss ut ur Gutviken och när vi vände norrut och fick slör tillagades Gulaschsoppa av Erik medans jag och Petter turades om att styra.

Trots att vi gång på gång bättrade på solkrämen var vi alla brända när vi vid femtiden lade till vid en liten ö ovanör Hulöhamn. Petter halkade  ner för en klippa och badade med  kläderna på och jag och Erik badade i badkläder.

Vi åt  en god middag  i sittbrunnen och efter det följde kaffe på berget i kvällsolen. Green Pearls besättning kryper nu till kojs efter en fantastisk dag till sjöss.

Kommentarer
Postat av: Lina

ni ser ju ut att ha det helt fantastiskt! kanonsommar för segling! Må väl!

kram!!

2010-07-17 @ 13:05:10
URL: http://flickanidiket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0