Hongkong!

Efter en tidig färd till Arlanda och ett flygbyte på Heathrow (vars fastighetsskötare inte tycktes ha återställt elementen efter förra veckans snökaos - det var sjukt varmt i terminalerna) boardade vi Cathay Pacifics flyg till Hongkong och lämnade Europa bakom oss.

 

Vi var nog lite nervösa för om Erik skulle få nån mat eftersom man förvarnat om att man inte serverade jordnötsfritt, men farhågorna om att flighten skulle bli besvärlig visade sig vara helt onödiga. Erik har fått både middag och frukost (dock var middagen ”low fat” men det kompenserade jag genom att byta hans bönsallad mot min chokladpudding) och våra i förväg inköpta mackor ligger och ruttnar i sin påse.

 

Nåja, vi har ju en flight till innan vi är framme i Nadi som de kan komma till användning på!

 

Tack vare filmer, grymma flygvärdinnor och trevliga sittgrannar från Norge blev tiotimmarsflygturen inte alls jobbig, så när som på en kvart när det luktade lite kräks för att ett barn inte insåg att spypåsen kan va bra att använda om man mår dåligt. Den fina personalen var iallafall snabbt framme med moppar och doftspray så olägenheten var snabbt över.

 

För första gången har jag fått meny på en flygresa och känner att detta med att flyga reguljärt (om

än i ekonomiklass) kan bli en vana! När vi landade här i Hongkong möttes vi av en fantastisk värdinna som visat exakt vart vi ska gå och vilka vi ska prata med inför vår nästa flight, så allt pekar på att vi kommer nå Fiji utan större problem!

 

Nu ska vi söka rätt på nåt gott till frukost/nattamat (här är klockan åtta på morgonen, men min är ett på natten) och skaffa lite elektronikgrejer innan det är dags att boarda nästa flight. När vi sen landar i Fiji blir det nog sparsamt med bloggandet, både för att det är dåligt med uppkopplingsmöjligheter men också för att det känns roligare att surfa på vågor än på nätet när man har möjlighet...

 

Ett tips till er alla är att åka till Hongkong om ni känner för att shoppa. Allt är sjukt billigt här, jag ska nog investera i en gorillapod till min kamera så vi kan ta grymma bilder med oss båda på.

 

Så ta hand om varann därhemma så hörs vi senare! (Senast den 14e januari.)


Kommentarer
Postat av: Pappa

Nu är ni vid porten till paradiset, passa på att njuta. Här är det grådask och -5,5 grader och snålblåst. Men jag är inte bitter....

2010-12-30 @ 09:16:53
Postat av: Agneta

Intressant läsning, låter som att resan börjat bra. Tillönskan om en fantastisk, spännande och upplevelserik bröllopsresa.

Ta många fina bilder med er hem, så oxå vi kan få en liten känsla av hur ni haft det. Man kan aldrig få för mycket av de havsupplevelser och framtidsutsikter som väntar. Längtar redan efter er.

2010-12-30 @ 15:41:57
Postat av: Karin

instämmer ned ovanstående kommentarer. Lella lurade mig över viken( pulsa runt var det jobbiga alternativet) och för varje steg sade det "krasch" och vattnet strömmade upp. Min futter blev våta. Och Lella påstår att isen nog var väldigt murken.....shit pommesfrites, gillar inte sådana äventyr. Hoppas era blir varmare och säkrare....

2010-12-30 @ 21:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0