Wanting it All

Min kära fästman har just nu en smula ångest. Han går runt och gruvar sig och ringer alla han känner och frågar om råd. Anledningen till bryderiet är inget negativt utan nåt positivt: Han har blivit erbjuden två olika intressanta exjobb och kan nu inte bestämma sig för vilket av dom som han vill ha mest.

Sartres teorier om att människor får ångest över att tvingas göra val stämmer uppenbarligen än idag.

Själv stod jag igår inne på rean på Monki och funderade över om jag kanske skulle köpa en over-sized skjorta eller kanske en country-aktig kjol med söta fickor. Sen upptäckte jag att alla reavaror kostade 20 kronor styck, så jag köpte båda!
No anguish for me!

Jag har alltså tjänat Mammon en del denna vecka.
Men vad gör man inte för att undvika val?


Kommentarer
Postat av: W.

Har kommenterat dina tankar i min blogg, så om du vill titta så kan du göra det...Ha det gott fr W

Postat av: Ida

Hehe, du är söt du :) Vi var i Tylösand igår istället. Men då regna det som 17 så det var lite trist! MEn vi fick iaf se stället ;)



Vilka fina kläder du shoppat, vilka fynd! Hoppas att din fästman snart kan bestämma sig vad han vill skriva om :)

2009-09-04 @ 11:27:16
URL: http://storasysteryster.blogg.se/
Postat av: Agneta

"Det finns bara en av mig å det är jag, det finns bara en av dig å det är du. Det finns bara två av oss å det är vi" (enl. Eva Attling/Xmodels) Poäng!



Tur att ni är det bästa för varandra, enkelt val mao.

2009-09-06 @ 10:54:39
Postat av: Agneta

Snygga blåsor du köpt. Inte kan man väl tjäna mammon när man köper kläder för 20:- styck? Då vågar man ju inte skaffa sig något nytt...... Mammon är väl när man slösar, köper dyrt och helt onödiga saker. - Kläder måste man ju ha för annars går man naken! Å det är väl ändå inte meningen?

2009-09-06 @ 11:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0