Pinsamt Plankköp

Plötsligt kommer dendär dgen då man inser du lite man vet om världen egentligen.
Eller iallafall hur lite man vet om hantverkarnas värld.


Jag och Erik var inne på Palms Båt och Bygg för att kolla på golvlister till vår lägenhet. De hade inte nog många, så vi bad dem beställa hem, och när vi ändå var där passade jag på att kolla efter plankor till en meditationspall som Erik lovat att bygga till mig.

Jag hittade en planka som var jättesnygg och typ en meter lång.

Jag: Erik! Denhär plankan tar vi och bygger min pall av!

Erik: Men... ska du ha pallen i ädelträ verkligen?

Jag: Ja, vaddå? Det är ju snyggt!

Erik: Men det kanske är dyrt?

Jag: Äh, det är ju bara en liten spillbit, den måste ju va billig.

Vi går mot kassan.

Kassörskan: Det blir 450 kronor, tack.

Jag: Va?!? Skojar du med mig? För en sån liten brädstump?!

Kassörskan: Ja men det är en teakplanka... egentligen kostar dom 500 kronor metern. Jag drog av 10% eftersom det är en spillbit...

Erik: (tyst) Jag sa ju det...

Jag: Jaha, men då ska vi inte ha den! Herregud, femhundra spänn för en liten planka...

Jag marscherar bestämt ut ur affären för att visa hur upprörande det är att dom har så hutlösa priser. Erik kommer efter och mumlar: Men det var ju faktiskt massiv teak...

Jag inser att han tycker att jag skämmt ut oss så vi aldrig kan visa oss i butiken igen.
Så nu vet ni varför vi inte har några lister i lägenheten!


Kommentarer
Postat av: Tess-Angelica

haha!

Synd på listerna.. Men det det blev en bra historia i alla fall ;)

2009-09-18 @ 11:15:27
URL: http://tessangelica.blogg.se/
Postat av: Pappa

Listigt?

2009-09-18 @ 17:25:15
Postat av: Marcus

Härligt med lite pappahumor i kommentarsfältet! Men jag håller med dej Helena! Ibland undrar man om butiker vill ha en del grejjer sålda!

2009-09-18 @ 19:35:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11813/
Postat av: erik

tycker du överdriver min reaktion en gnutta men ja de va lite pinigt kanske ;)

2009-09-18 @ 22:29:18
Postat av: Anonym

Du får övertala honom att göra en meditationspall i Ornöek. Det är faktiskt väldigt snyggt trä det med.....

2009-09-18 @ 23:15:31
Postat av: lovi

haha, du är rolig :)

2009-10-01 @ 09:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0