Tillbaka till mellanstadiet (eller Back to Junior High som vi säger här)

Minns ni när varenda rast gick åt att prata om huruvida Sandra och Daniel skulle få ihop det?

Ja, alltså Sandra och Daniel i Skilda Världar. Man pratade om Rebecka och Matti och Stina och allt vad dom hette och undrade hur det skulle gå för Andreas egentligen, han hade ju ändå mördat en person! Om man råkade missa ett avsnitt var det en katastrof, för då kunde man ju inte följa med i diskussionerna dagen efter.

Jag hade nästan glömt hur det var, men idag påmindes jag.

Tydligen kollar alla i hela världenSvenska Hollywoodfruar. Min farfar snackade om det i lördags, kolumnisterna skriver om det så pennorna glöder och idag roade sig mina klasskompisar med att imitera kvinnornas dialekter.

Tyvärr har jag som så ofta missat alla program och blev uppmanad att genast gå hem och sätta på Tv3Play. I tre timmar har jag låtit hemmafruarnas visdom fylla mig och jag känner mig som en ny människa.

Plötsligt undrar jag hur jag tidigare klarat mig utan Marias inredningstips (be din man om 65 dollar för en kruka som kostar 400, sen tar du resten från matkontot) och Annas relationstips (fast dom har väl inte ens Tv-lösa kunnat undgå?).

Och jag kan knappt vänta tills jag får höra Maria Montezami tala ut om hur hon känner sig "exposed", rädd och nervös utan läppstift.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Jag vet! Men till och med jag tycker att tv 3 har en kanon produktion här. Hela ideen är ju genialisk!!! Man får se vad som händer med vanliga människor när dom inte behöver jobba för att överliva. Men ser hur världsuppfattningen har vittrat sönder. Jag tycker att det är sjukt intresant!

2009-09-30 @ 14:05:49
URL: http://blogg.aftonbladet.se/rabulisten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0