Försvunnen i Förorten

Min plan för dagens inlägg var att visa en hur vackra vissa delar av Tyresö är. Därför promenerade jag till församlingshemmet (där jag tänkte gå på lunchmässa med soppa efteråt och få låna en bok av Hanna) med en kamera i väskan. Och i början gick det bra;
Jag fick några fina bilder.

När jag kom till Gimmersta vände dock turen. Trots att jag gått samma nedrans väg ungefär 100 gånger med konfirmander var jag inte riktigt säker på vilken väg jag skulle ta för att ta vägen via Fatburen till kyrkan. Jag chansade på en väg som visade sig vara fel.

Sen chansade jag på en annan, som åtminstone ledde ut i skogen åt rätt håll. Tyvärr slutade stigen när den nådde sjön och jag kunde inte komma vidare för ett mycket brant och ogästvänlilgt berg som stupade ner i sjön, där jag trodde att stigen skulle gå...

Jag irrade runt där i skogen ett bra tag innan jag till sist hamnade på rätt stig.
Då var det tio minuter tills mässan skulle börja.

Eftersom jag inte gillar att vara den som 'smyger in och skämms' under första psalmen sprang jag den sista biten. Det ledde till att jag kom i tid, men egentligen var jag alldeles för svettig för att umgås med folk. Tur att Gud älskar mig ändå!

Nu är jag evigt trött på Tyresös natur och förvirrande skog.
Jag kan lova att efter mässa och lunch tog jag bussen hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0