Trevlig kväll - Otrevlig buss

Igårkväll blev jag helt övertygad om att det är dags att ta körkortet typ... NU.

Efter en väldigt trevlig kväll på Southside skulle vi ta oss hemåt. Självklart missade vi sista fyran (puben hade öppet lite extra länge eftersom vi var så trevliga?) och var tvugna att ta tunnelbanan, som förstås inte gick förrän om sju minuter. (Det är alltså SL-minuter vi snackar om, dvs. cirka 10x60 sekunder)

Det finns verkligen ingenting som är så nerslående som att stå på tunnelbaneperrongen en fredagkväll. Människor som för ett par timmar sedan varit nysminkade, pigga och fräscha ser ut som spöken. Bleka ansikten, ojämnt smink och påsar under ögon är allt man ser. Och förstås är det nån som måste hulka över en papperskorg. Så trevligt!

När man tillslut kommer till Gullmarsplan (efter att ha blivit inramlad i och kännt någon misstänkt likt bajslukt från dem i tunnelbanevagnen) ska man vänta på bussen och sen börjar Skarpnäcks-sightseengnen. Jag har aldrig önskat att få reda på vart Kärrtorp, Pungpinan och Älta gård ligger, men SL tycker uppenbarligen att det är en nödvändig vetskap för alla som bor i Tyresö.

Om man har tur spyr ingen på bussen.
BLÄ.


Kommentarer
Postat av: Monica

och tänka sig att jag saknar allt de där :P

2009-03-07 @ 22:41:06
URL: http://moniqe.bloggspace.se/
Postat av: Helena

Du är galen!!!!!!

Men du brukar ju inte behöva ta nattbussen heller, du bor ju på söder :D

2009-03-07 @ 23:12:11
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: marcus

Pungpinan är ju jätte roligt! Det ska man ha sett, det är ju en av STHLMs viktigaste sevärdheter!

2009-03-09 @ 16:10:56
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11813
Postat av: Helena

Ja, Niclas tjej lät ju som att hon tyckte att det var riktigt pittoreskt ställe... Men så är hon ju utomsocknes också.

2009-03-09 @ 23:01:43
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag maste ju saga att vanta pa gullmars ar en av mina favoritsysselsattningar i Sthlm. Darfor jag alltid stananr hemma och ALDRIG aker ivag pa resor eller bosatter mig nagon annanstans... :)

2009-03-10 @ 08:26:31
Postat av: Helena

Så när jag tagit körkort och kan KÖRA ut från stan varenda natt eller övertygar SL att öka busstrafiken så lovar du att snanna i Tyresö? Wihoo =) Kom Heeeem, Vi börjar Ooom igen!

2009-03-10 @ 09:57:26
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0