Oväntat besök!

Idag när jag körde upp för uppfarten (okej då - övningskörde) så stod det en stor bil parkerad där. Pappa rusade in och trodde det var rörmokaren (ja, vi har fel på avloppen igen) men när vi andra hann in i köket insåg vi att min kusin från Kalix hade kommit och hälsat på.

Det kom ju som en smärre chock. Jag hade just sagt till Erik att "vi ska ju bara hem till mamma och pappa" så vi hade mjukisbyxor och var lagom oduschade och tydligen var mamma och Emelie lika överraskade som vi och hade tagit emot dom i tajts och med håret på ända. Tur ändå att det var släkten! Och tur att pappa hade köpt en stor bit entrcôte så det räckte till våra oväntade gäster!

Men det är ju galet hur ovan man som Stockholmare är vid att folk kommer utan att ringa. Ska man ha gäster så ska man helst ha bokat det en vecka i förväg och feja och dona i ett dygn innan man ses. Men det är ju så mycket roligare att bara gå hem till den man vill träffa och plinga på! Och mycket roligare att bli överraskad av ett trevligt besök istället för att gå och vänta innanför dörren. Inte behöva planera och bygga upp förväntningar och fundera över vad man ska göra.

Fast det känns som att det är lite tabu i Stockholm att dyka upp oanmäld. Skulle du gå hem till nån utan att slå en signal på mobilen först? Jag tror inte att jag skulle det... Jag har inte gjort det ofta hittills. Men det är kanske dags att väcka den slumrande norrlänningen i mig till liv.
Ta detta som en varning; jag kanske kommer förbi utan att ringa nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Ida

Nä tyvärr så finns ju inte Friskis i Kalix. Men jag får se vad det blir, får träna hemma på min crosstrainer till jag har bestämt mig :P



Jaha, men gud vad skoj att de kom förbi. Trevligt trevligt. Jag tycker att det kan vara skoj med oväntat besök, men ibland är det lite småjobbigt om man står i morgonrock och det är stökigt som 17 hemma, haha ;)



2009-03-08 @ 12:03:19
URL: http://storasysteryster.blogg.se/
Postat av: Helena

Det var det värsta! Jag tror jag får flytta upp och starta ett då!



Ja, det var grymmt faktiskt! En lördagkväll som säkert hade varit trevlig, men som blev lite extra bra liksom =) Tell us about it, som sagt, mjukisbyxor och långkallingar är typ standardklädsel om man inte vet att nån är på G!

2009-03-08 @ 13:45:04
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0