Minnen och Minnesluckor

Min mor ringde och ville höra lite mer om uppkörningen. Mitt svar löd ungefär... "mmm... aaah, den gick bra..." Som att hon inte redan förstått det imorse när jag rusade in med mitt nyss ifyllda körkortspapper i nypan.

Men jag minns faktiskt inte mycket av den! Min pappa, tillika handledare, åkte ju med i bilen. Han påstår i en kommentar till förra inlägget att jag under körningen böt fil, tvärs över vägen, (trefiligt) från högraste till vänstraste och att det gick som en dans.

Jag har inget minne av det! I min värld låg jag hela tiden i det högra körfältet och puttrade på, defensivt och miljövänligt som jag lärt mig. Jag måste ha bytt fil av reflex eller nånting. Trots att jag var fokuserad under hela uppkörningen (och inte hade intagit något annat än kaffe och mjölk på morgonen) tycks jag ha minnesluckor.

Däremot minns jag väldigt tydligt att min körprovsförrättare efter körningen sa "Du har genomfört ett godkänt förarprov". Jag trodde att han menade att provet som han lagt upp åt mig var godkänt av nån myndighet eller nåt, så jag sa typ "jaha". När jag sedan såg hur han kryssade JA under texten "Bevis om körkort" blev jag tvungen således tvungen att fråga "Vaddå, får jag mitt körkort?!"

De två senaste dygnen har varit en aning påfrestande så nu är det dags för sängen!
Natti!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Filbytet... Som jag fortfarande PÅSTÅR att du gjorde; Gudöbroleden norrgående Du skulle svänga vänster mot motorvägen mot stan. Du passerade infarten mot nynäs, lung och fin, låg i högraste filen, lungt och fint, så blev det trefiligt, det är det ca 150 m innan avfartan och rödljuset... Ojdå. Vänster Vänster. Men du kollade helt ok, och gjorde den manöver jag beskrev. F ö har jag kollat idag, och trettiskylten på vägen in mot haninge sitter direkt efter rondellen. Så det var tur (eller nåt) att inte inspektören såg att du körde 40 just där. Det är mycket enklare att sitta med och komma ihåg och ha synpunkter, så jag har nu gått igenom körningen i detalj med mamma, och försökt förklara hur du kunde få körkortl:) Det handlar mycket om coolness och mognad. Refuger och trottoarkanter är inte farliga så länge man tar det lungt.

2009-03-20 @ 10:37:43
Postat av: Agneta

Tommy har så rätt! Du är verkligen värd ditt körkort! Snacka om målfokus när du väl bestämde dig för att TA körkort. Trots snäv tidsplanering och tentaplugg så lyckades du. Lycka till med kommande veckas utmaning! Pax et bonum.

2009-03-21 @ 14:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0