Körkort!

Det osannolika har inträffat!

Jag är numera ägare av ett äkta svenskt körkort. Visserligen i pappersform än så länge, men det känns ändå helt bisarrt! Imorse gick jag upp 05.45 för att vara riktigt pigg vid uppkörningen 08.10 i Farsta. Trots att jag presterade den sämsta backningen runt hörn i hela min körkarriär fick jag godkänt!
g
Min kära far såg oförskämt stolt ut när han insåg det, och det blev ännu värre när han fick beröm av provförrättarna. Risken finns att han blir en smula odräglig nu när båda hans döttrar tagit lappen på första försöket i Farsta... Och risken finns att jag kommer befinna mig ute på vägarna utan handledare!

Se detta som en varning! Senast igår råkade jag bryta mot stopp-plikten, i förrgår körde jag mot enkelriktat och på vägen för att lämna blommor till min körskollärare körde jag nästan upp på en refug med Eriks mormors bil. Men som tur var hann jag väja.

Och som dom säger på Tyresö Trakikskola: Hellre en refug än en fotgängare. Hellre en trottoar än en buss. Och om man skulle köra in i nånting är det bara att backa ut ifrån det...

Ta det lugnt ute i trafiken och livet!

Kommentarer
Postat av: Werner

Grattis ^^

2009-03-19 @ 13:14:12
Postat av: Tess-Angelica

Grattis igen =)

2009-03-19 @ 14:46:14
URL: http://tessangelica.blogg.se/
Postat av: Emelie

Grattis kära syster, jag visste väl att du skulle klara det! :)

2009-03-19 @ 14:48:25
Postat av: erik

whohooo!! nu kan jag dricka öl på fredag! ;)

2009-03-19 @ 15:56:24
Postat av: Anonym

ååh va skönt för dig att du slipper plugga nu hehe var det svårt?

2009-03-19 @ 18:37:32
URL: http://saraolzon.bloggagratis.se
Postat av: Pappa

Jag håller med Erik; PAY-BACK-TIME!!!

Vi hade allt lite flyt, att de körde precis där vi övat vilka körfält som gick vart, och vilka som tog slut... Men byta fil, tvärs över vägen, (trefiligt) från högraste till vänstraste, gick som en dans. Så jag får sälla mig till gratulanterna, det var välförtjänt. Du har övat flitigt, sen underlättar det alltid med en fantastisk pedagog bredvid!!!

2009-03-19 @ 19:32:34
Postat av: Karin

Sällar mig till skaran av gratulanter och hugade passagerare.....

2009-03-19 @ 21:42:35
Postat av: Helena

Sara: Jag tycker inte det var så svårt direkt, men jag blev väldigt förvånad när jag insåg att provförrättaren tänkte godkänna mig!



Pappa: Fantastisk pedagog var ordet! Du har ju övat mig på att klara av betydligt mer stressade (panikartade) situationer än i den jag var i på uppkörningen och det hjälpte säkert! =D Vad det gäller filbytet så har jag ärligt talat en liten minneslucka. När inträffade det?



Karin: Är du verkligen så hugad? Tänk om det kommer en refug...

2009-03-19 @ 22:34:36
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: sara

ja de är nog det att man blir så nervös så man tror att man inte klarar de men så länge man läser frågorna noga så klarar man det :D

2009-03-20 @ 07:56:59
URL: http://saraolzon.bloggagratis.se
Postat av: Agneta

Jättestort Grattis! Att ha eget körkort ger en otrolig handlingsfrihet. Nu tar du dig vart du vill bara du har fordon att tillgå. Å lånebil lär det ju finnas flera av. Smidigt, värre!

2009-03-21 @ 13:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0