Halkkörningen avklarad!

Jag har nu tagit mig igenom halkkörningen och har ett tjusigt intyg som ligger i min väska och talar om att jag klarat av min Riskutbildning! Innan kände jag en viss nervositet smyga sig på när jag läste att man är redo för riskutbildningen när man "obehindrat och självständigt kan köra i både stads och landsvägstrafik". Stadstrafik?!?

Dessutom gjorde vår lärare världens grej av att man, där och då, kunde gå ut och boka en ny tid längre fram utan att behöva betala extra om man kände sig osäker. Jag lät som tur var bli att fråga "är det mig du syftar på, eller?" så jag fick vara med om utbildningen idag.

Däremot var den en av de andra tjejerna som gjorde världens grej av hur nervös hon var och vilken ångest hon hade. Alla blev vi tvugna att lyssna på hennes gnäll och jag hade världens lust att sparka henne på smalbenet och väsa att hon var en skam för sitt kön... Killarna gnällde minsann inte.

Men jag lyckades kontrollerna impulserna i mina fötter.
Jag är ett under av självkontroll när jag verkligen vill!

Jag hade bilen med sämst däck, vilket medförde att jag sladdade allra mest, men min lärare var ändå nöjd. Jag tror det var för att jag körde i den hastighet som han sa, bromsade när jag skulle och inte jamsade. När läraren liknar ens pappa kan man ibland känna på sig att tramsande inte kommer att löna sig.

Det var en väldigt trevlig övning som jag gärna skulle göra om om jag fick!
Jag tror att jag har en viss fallenhet för att gasa och sladda.
Hoppas bara jag klarar av att köra lagligt också...

Kommentarer
Postat av: Pappa

Du kommer nog att ha ett eget körkort snart, du har ju totalkoll... inget jams, är alla som pappa är det enkelt... Och Stockholmstrafiken finns det folk som åker hundratals mil för att slippa vara i närheten av vid uppkörning... FEGT! Sån är inte Du!)



Och glöm aldrig, de enda körkorten som räknas är de som är tagna vid Farsta!

2009-03-11 @ 20:05:25
Postat av: Anonym

Farsta??

Trafiksäkerhetsverket i Västberga då....?



Hur som helst: Grattis! Skönt att ha det gjort, uh? Ett steg till på vägen.

2009-03-11 @ 22:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0