God Afton!

Snart ska jag gå och lägga mig, men jag vet redan nu hur min morgondag kommer att börja. Minns ni dendär skolfröknen som ställde upp i melodifestivalen för nåt år sen? Hon sjöng på knagglig engelska om att sova på soffan och offrande kärlek och sånt med en gitarr i knät.

Varje vardagmorgon den senaste veckan har den låten börjat dundra i vår lägenhet klockan fem på morgonen. Min teori är att någon i lägenhetslängan har lite svårt att vakna på morgnarna och därför har sin klockradio på alltför högt med en alltför dålig låt på repeat.

Att bli väckt i onödan, och dessutom av en usel låt, är ju inte världens skönaste sätt att börja sina dagar. Men vad gör man?? Inte kan man väl klaga för att ens granne har svårt att ta sig upp ur sängen på morgnarna... eller?

Samtidigt får man väl vara tacksam att det inte är Singstar man blir väckt av... (Läs Marcus berättelse på http://landegren.blogspot.com/2009/01/singstar-en-grannes-frbannelse.html )

Nåväl. Imorgon ska jag ändå upp och övningsköra halv åtta, så blir jag väckt vid femsnåret kan jag nästan lika gärna gå upp! Därför ska jag nu röra mig mot sängen. Natti!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, jobbigt läge. Den där låten är ju så dålig! Gissa när jag vaknade imorse då? Klockan halv sju, för pappa skulle visst övningsköra med nån... :P

2009-03-05 @ 18:16:34
Postat av: Helena

Jag hoppas du blev glad när du blev väckt av den anledningen! Den var ju väldigt ädel!

2009-03-06 @ 15:23:36
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja, nu förväntar jag mig verkligen att du tar körkortet! :P

2009-03-06 @ 17:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0