Ett Öga Rött eller Death By Rabbit



Igår skulle jag ge min kanin (som bor hos mamma och pappa) lite grönsaker. Jag gick mot buren och tänkte inte på att han inte hör så bra. Tydligen märkte han inte alls att jag var på väg för när jag bara hade någon meter kvar till buren sprätte han till så det stänkte sågspån överallt.

Jag fick munnen full av spån blandat med kaninbajs. Och värre var att jag fick ungefär lika mycket i mitt högra öga. Grinande ropade jag på Erik som fick ta hand om kaninskrället och sen sprang jag in till lillasyster som plockade ut dom största bitarna.

När jag åter kunde öppna ögat utan att svimma av smärta plockade jag själv ut de återstående sju-åtta spåbitarna som gjort sig hemmastadda runt min iris. Tårarna sprutade och det var väl inte ultimat att jag som i vanliga fall är ganska känslig för kaniner hade en halv bur i mitt öga.

Timmarna efter olyckan liknade mitt öga mest en körsbärstomat. Eftersom att jag var tvungen att åka till Farsta och inhandla present till Emma som hade fest på kvällen fick jag stå ut med butiksbiträdenas bekymrade blickar. De tycktes tro att jag varit offer för kvinnomisshandel.

Och det hade jag ju på sätt och vis varit.
Fast det var inte min sambo som var förövaren utan en 2 kilos dvärgvädur...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas Du repar dig från "The murder rabbit discease". Fast annars får vi fixa dig i photoshop om du fastnar på bild...

2009-03-29 @ 22:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0