Dagens Plan

På bussen hem från en trevlig middag hos Linea gjorde jag upp en plan.

På Gillinge har dom sjuuukt fina bilar. Audi, som kostar en kvarts miljon styck. Dom startar på ett kick och går som ett troll. Jag skulle gärna vilja ha en. Men hur ska det gå till när min inkomst består av studiebidraget och jag har en halv hyra att betala?

JO:

Jag kom på att man kunde kanske sno en av Gillinges bilar. Ett litet problem är förstås att området är inspärrat, men om man kör tillräckligt fort borde det väl lösa sig? Jag menar, antingen hinner man väl ut innan grindarna stängs eller så får man väl ta sats från nåt och hoppa över dom i äkta Bond-anda.

Sen gäller det bara att ta sig till typ Ryssland eller nåt annat land där dom flesta är lite halvkriminella. Till Ryssland får man väl åka över treriksröset (att ta båt känns inte som nån bra idé då man antagligen skulle höra helikopterljud redan innan man lämnar Stockholms skärgård och sen bli fasttagen av poliserna på den).

Så det blir alltså till att bila. Enda problemet är ju att man kanske måste tanka. Att gå ut på en bensinstation när man snott en av vägverkets bilar (på vars registreringsskylt det dessutom står Gillinge 11) är kanske inte världens plan. Man lär ju få ett polisvapen riktat mot sig.

Så jag tänkte att det vore bra att ha en kriminell vän som har en tankbil så man kan slanga över bensin i farten. Det behövs nog två kriminella vänner förresten; en som klättrar utanpå bilarna och slangar och en som kör. Det är väl visserligen en liten risk att hälla i bensin medan motorn går, men det kan vara värt att chansa lite för att ha en fin bil!

Det slutliga kruxet är att jag helst inte vill bo i Ryssland.
Har ni nån lösning?

Kommentarer
Postat av: Tess-Angelica

haha, du har för mycket fantasi! =)

2009-03-12 @ 08:43:19
URL: http://tessangelica.blogg.se/
Postat av: Helena

Alldeles lagom tycker jag!

Kan du köra en tankbil?

2009-03-12 @ 10:16:58
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: marcus

Asså min lösning för allas säkerhet är att du inte skaffar körkort över huvudtaget! Hoppa över ett stängsel med en bil? Det är nog inte värt att köra den till Ryssland efter det!

2009-03-13 @ 00:14:42
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11813
Postat av: Helena

Vad menar du?? Jag har sett en massa filmer när Bond kör sin bil över staket och en massa annat. Varför skulle inte jag klara det?

2009-03-13 @ 14:49:28
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: Emelie

Om du har riktig tur kan du ju tunnla genom grindarna, ett mycket praktiskt kvantmekaniskt fenomen i kniviga situationer... och om du kör tillräckligt snabbt kan du väl åka bil över östersjön? Plattan i mattan!

2009-03-13 @ 16:10:09
Postat av: helena

Heeeh. Jag är inte så bra på sånadär kvantfysik så jag tror jag satsar på att hoppa över. Däremot är det kanske vits att försöka köra över östersjön för jag har hört att vissa har klarat att gå på vatten =)

2009-03-13 @ 19:46:28
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: Werner

nää, men jag gillar dina tankar ^^

2009-03-14 @ 00:24:37
Postat av: marcus

Asså om du ändå har bond som feröbild så tycker jag att du ska skaffa dig en sån där osynlig bil som han har!

2009-03-14 @ 15:06:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11813

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0