Tomma backar, Sol och Farliga liftar

Igårkväll var jag helt slut efter en dags skidåkning, så jag orkade inte skriva så mycket.
Här kommer därför lite mer bilder från igår:

Det var inte mycket folk eftersom vi var vid backen fem i nio (Resan startade 05.30) 

De sista tio milen övningskörde jag och höll på att kvadda bilen totalt när jag fick galet mycket sladd i en rondell och for iväg i sidled istället för att följa kurvan. Dock fick jag ordning på bilen så vi kom till Romme både hela och i tid.

En trafikolycka avvärjdes alltså på väg till Romme, men väl i backarna skedde flera otäcka liftolyckor. Vi såg en liten unge på typ fem bast som trillade ur en sittlift (den hade bara åkt några meter, men ändå!) och en kvinna vars ryggsäck fastnade bak i sittliften kunde inte åka av utan blev hängande i ryggsäcksremmarna långt ovanför marken och fick plockas ner av liftpersonal.

Vårt sällskap klarade oss dock utan andra skador än träningsvärk, och Erik besegrade den backe som tog livet av hans handled sist vi var där. Revenge!

På alla hjärtans dag njöt vi av solen, men man måste förstås njuta lite av varandra också!


Hoppas ni också haft en fin lördag!

Kommentarer
Postat av: elin b

gud va mysigt det ser ut att vara :D

love E

2009-02-15 @ 15:06:51
URL: http://elajjjjn.blogg.se/
Postat av: Helena

Jo det var itne så dumt =)

2009-02-16 @ 23:19:03
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: Marcus

Fy fan vad avis jag blir på er! Jag vill med åka skidor!!! Senast jag åkte var för ett år sen i STHLM! En backe var öppen och det var den enda backen i som var öppen i STHLM under det förra året. Dessutom åkte jag med en rookie som jag fick lära upp... Inte så coolt! Dessutom har farsan precis kommit hem från Italien... BASTARDS!!!! Jag vill med åka skidor, men finns det någon backe i Malmö?!?!?! NÄ DET GÖR DET INTE! Det finns en kulljävel där snorungarna försöker åka pulka på någon sorts snöblandat grös! Fy fan!

2009-02-17 @ 13:48:15
Postat av: Helena

Livet är hårt ibland. Men det kunde ha varit värre. I Gaza snöar det väldigt sällan, och dessutom blir folk mosade av Israeliska tanks. Men du får väl ta en tur till stockholm så försöker vi anordna en Rommeresa! Det kan väl knappast jämföras med Italien, men man får iallafall lite vadträning =)

2009-02-17 @ 19:34:04
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: lindabinda

Den overallen ar ju en killermachine!!! :D

2009-02-18 @ 07:20:08
Postat av: Helena

Haha, eller hur! Och man blir inte borttappad så lätt heller... =)

2009-02-18 @ 09:20:56
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: marcus

say whaaat!? Försöker du minimalisera mitt problem till ett "i-landsproblem"? Detta gillas icke!

2009-02-18 @ 17:59:41
Postat av: Helena

Nejdå, jag förstår att det är väldigt svårt för dig att inte få åka skidor. Jag är tillochmed villig att göra dig sällskap i backen om du tar dig upp hit =)

2009-02-18 @ 21:55:50
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: marcus

WIIIII! Fantastiskt!Du, jag och din rosasprättiga kick-ass-overall! och kanske erik som för övrigt är snygg. Snygg-erik kanske är hans nya alias!

2009-02-19 @ 01:41:04
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11813

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0