Sångövning

Med en ganska kraxande stämma (jag tycks bära på en liten bacill) har jag suttit och sjungit sedan jag kom hem efter middag och let'sdancetittande hos mina söta föräldrar.

Jag ska nämligen sjunga Litanian på långfredagen. Sjukt kul och sjukt läskigt!

När Hanna föreslog att jag skulle sjunga (efter att jag beklagat mig över att alla prästkandidater verkade känna till den men att jag aldrig hört den) trodde jag att det skulle vara lätt som en plätt. "Jag har ju ändå gått i musikklass och kan ju säkert ta ut den på gitarren" tänkte jag. 

MEN... Uppenbarligen är inte alla liturgiska sånger lika entoniga som den "vanliga" prefationen. Mitt tappra försök att ta ut den på gitarr avslutades snabbt då jag insåg att tiden när jag mindes vilka band som var vilka toner på gitarren är ganska långt borta... 

I sådana fall är det ju en himla tur att man har vänner som är lite mer strukturerade och har insett hur bra det är med CDn Altarsång! Den räddande ängeln Marcus (http://landegren.blogspot.com) ryckte in och mailade över musikfilen med sången. Tur att man har vänner i tider av Litanior, Ipred-lagar och Piraträttegångar!

Nu har jag alltså möjlighet att hämnas på DJ och andra högljudda grannar med lite tjusig sång resten av natten, men eftersom att vi kanske åker ut till ornö imorgon ska jag kanske försöka sova lite. Kanske...

Kommentarer
Postat av: Marcus Landegren

klart man ställer upp för en vän! men jag spanar extra noga över axeln nu ifall Bert Karlsson eller någon annan lömsk typ smyger på mig! :)

2009-03-02 @ 08:33:50
URL: http://landegren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0