Ring ALDRIG någon utan att kolla facebook först...

Nyss pratade jag med min söta vän Emma i telefon. Eftersom hon bor i Skövde har vi inte setts på ett tag och jag saknade henne plötsligt så jag slog en signal. När vi pratat i ungefär en kvart frågade hon om det var nån särskild anledning till att jag ringt.

-Nej, jag saknade dig och ville prata lite bara, svarade jag.

-Jaha, sa Emma, okej...

-Hurså, frågade jag, borde jag ha nån särskild anledning?

-Nej, jag bara tänkte att jag fyller år idag... sa Emma...

Jag kände mig förstås jättedum!
Å andra sidan kom vi fram till att det ändå är bättre att ringa varandra för att man saknar varandra än för att man känner att man måste för att nån fyller år. Nästa gång jag ringer nån ska jag minsann kolla facebook först så jag är säker på att jag inte borde sjunga nåt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0