Nya (oortodoxa) Puppor!

När jag slet med mina kläder på Ornö måste jag ha slitit sönder mina vinterskor av bara farten. När jag skulle gå till skolan i morse upptäckte jag nämligen att snön kom in genom hälen, och mycket riktigt var där ett stort hål eftersom skons tyg hade lossnat från sulan.

Huruvida det beror på att jag är oförsiktig när jag tar på mig skorna eller om det beror på att jag aldrig köper kvalitetsskor kan väl diskuteras. Kanske är det en dålig kombination.

I vilket fall badade mina fötter i snövatten när jag anlände till T-centralen, och eftersom att jag hade en halvtimme på mig innan tåget skulle gå (när det gäller SL kan man aldrig ha för stora marginaler en snöig morgon) så sprang jag in på Din Sko för att se om dom hade några helare skor än mina.

Det hade dom. På REA. Och dessutom ett par skor som jag letat efter i ett halvår.
Marcus: Minns du att jag letade efter ett par skor när vi var i Malmö som jag aldrig hittade?
Såhär skulle de se ut:



Man kan väl visserligen tycka att en skatemodell med blommor och sidensnören är en smula oortodoxt men jag tycker dom är heta. Dessutom är dom hela, vilket är ett stort plus. Jag tog på mig dom direkt när jag kom ut och och slängde mina trasiga i en papperskorg på T-centralen.

Men jag har en fundering: Räknas det som ett impulsköp om man sökt ett par skor för ett halvår sen som man plötsligt hittar samtidigt som ens gamla gått sönder, och bestämmer sig för att köpa dem på mindre än en kvart?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej, lilla gumman, det är inte impulsköp, det är flyt! Man ska ha bra skor, och torrt om fötterna, annars kan det gå som för stackars Rasken. Eller blir man förkyld.

2009-02-24 @ 07:31:35
Postat av: Svärmor-wannabe

Flyt?!



Det är ett sådant där typiskt exempel på Guds ingripande i vardagen när vi allra mest behöver det. Utan att vi förstår att uppskatta det ett enda dugg!

2009-02-24 @ 22:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0