Metros Mål = Polishat?

Det är ju helt sanslöst! Efter mitt arga inlägg igår kände jag att jag fått avreagera mig, men vad mötte mig i metro i morse? -Jo ännu en rubrik riktad mot polis och rättsväsende. Jag, som egentligen är en väldigt sansad person (eller hur?) blev så upprörd att jag skrev en insändare.

TROTS att jag alltid hävdat att de som skriver insändare inte har några liv. Nåväl, den lär väl knappast tas in, så jag får publicera den här istället. Håller ni med mig i vad jag skriver? Håller ni inte med? Kom gärna med kritik!

Metro har nu fyra dagar på en vecka haft artiklar vars syfte tycks vara att minska allmänhetens förtroende för polis och rättsväsende. Måndagens artikel handlade om nakna poliser med K-pister, tisdagens handlade om en "stackars" femtonåring som ska åtalas för att han förolämpat polisen och onsdagens handlade om att fyra miljoner lagts på polisens värdegrund. Samtliga artiklar var skriva med en negativ approach gentemot polis och rättsväsende. I fredagens metro skriver så er rättslige expert att medborgarnas förtroende för dessa instanser minskar. No Shit Sherlock!


Till skillnad från Stefan Wahlberg så tror jag inte att förtroendet minskar på grund av ouppklarade fall - sådana kommer alltid att finnas. Jag tror att om polisens och rättsväsendets anseende minskar så beror det på att journalistkåren (åtminstone Metros) har startat ett krig mot dem. De negativa rubrikerna får en att glömma att de flesta poliserna gör ett bra jobb och är helt vanliga, moraliska män och kvinnor. Jag undrar dock hur det står till med journalisternas etik, då det som skett i tidningen den senaste veckan snarast liknar regelrätt mobbing av en yrkeskår. Allt jag hoppas är att ungdomarna inser vilken vinklad bild av verkligheten som ni på Metro ger. Annars är jag rädd att konfrontationerna mellan unga och poliser kommer att öka, vilket vore oerhört tråkigt.

/Heja Polisen


Kommentarer
Postat av: marcus

Media go to hell!

2009-02-13 @ 17:00:59
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11813
Postat av: Svärmor-wannabe

sansad....??? Du??



Nå, anyhow, när det gäller polser och journalister vill jag bara instämma. Det enda jag kan tillägga att det finns fler yrkesgrupper som är i stort sett fria villebråd i pressens hetsjakt. Präster och läkare till exempel. Bara så du vet vad vi har framför oss. Men på dom igen flicka lilla!

Skam den som ger sig!

2009-02-13 @ 20:06:13
Postat av: Helena

Marcus: Skönt att någon håller med =)



Karin: I know! Vår biskop var ganska tydlig med att hon skulle uppskatta om jag inte ställde till med några trekanter och blev uthängd i media...



Och jag är inte någon särskilt liten flicka...

2009-02-13 @ 21:40:57
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0