Miss Moneypenny?

Igår var vi i Itä Käskus (eller Östercentrum) och handlade. Förutom att jag drabbades av begär till ett par nya jympaskor som, trots rean, kostade närmare tusenlappen, drabbades jag också av lust till att köpa en galet snygg Burberryklänning.

Den var kort och elegant med otydliga rutor. Och kostade i runda slängar 5000.

Efter att jag tittat på prislappen var det förstås bara att glömma ett sådant inköp. Jag suckade, lät den hänga kvar på sin galge (ingen vits att fresta sig själv mer än nödvändigt och se hur snygg den hade vart på) men som tur var hittade jag ett substitut idag för ca: 7% av Burberryklänningens pris:

Kort, hyfsat elegant och rutigt!
Jag tänkte att den kan komma till användning om jag någonsin ska söka ett sekreterarjobb...
Kanske kan detta tvätta bort en del av bohemstämpeln, Marcus?

Hittade dessutom ett annat tjusigt plagg, men det kanske ni får se senare för nu måste jag skynda ner till undervåningen där det håller på att ställas iordning för kräftskiva.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Wow, så snygg!! Och vilken midja. Det var inte illa!

2009-08-27 @ 07:11:52
URL: http://wackywombat.blogg.se/
Postat av: marcus

Du får usäkta men har du köpt en klänning för 4650 SPÄNN!?!?! Nä, bohemstämpeln är som bortspolad om man känner till vad plagget kostade. Men sätt en kofta över och vi kanske börjar närma oss pop-indie kultur istället. Men snygg är den Helena, skitsnygg... Men om det bara var 350 kronors skilnad varför köpte du inte burrbury klänningen då?

2009-08-27 @ 12:00:50
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11813/
Postat av: Thomas Notini

I Itäkeskus, Östra Centrum, finns även en kyrka, som jag antar att du inte upptäckte. Den är nämligen byggd på 1970-talet, då kyrkor inte fick synas utan skulle vara så kamouflerade som möjligt. Församlingscentrum ser från utsidan ut som en elcentral eller ett centrallager för byggmateriel eller något liknande. Och när man kommer in på gården, får man leta efter finstilta skyltar som försiktigt talar om att där finns en kyrka och en församling. Men väl inne i huset finner man en vacker modern kyrka, litet i samma stil som Trollbäcken eller S:t Eskil i Haninge. Och där har jag haft privilegiet att jordfästa mina båda svärföräldrar med några års mellanrum.

Men din klänning är våldsamt läcker - grattis! Du kommer inte att ångra dig, trots priset!

2009-08-27 @ 14:15:24
Postat av: Helena

Det är ju lite komiskt att den enda som inte tror att jag lagt ut en månadsinkomst på en klänning är min lillasyster. Frågan är om det är för att hon känner mig bäst eller för att hon är bäst på matte?



7% av 5000 är som sagt cirka 350 spänn, vilket är just vad jag la på klänningen.



Och kanske var det tur att jag missade kyrkan när jag var som mest upptagen av att tjäna mammon... Annars vet man aldrig hur det hade gått med shoppandet =)

2009-08-27 @ 14:32:59
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: marcus

ahhh, 7% AV 5000, ja men dåså! Då förstår jag...

2009-08-29 @ 18:55:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11813/
Postat av: Thomas Notini

Ack ja, matte var min skräck och min vånda under hela skoltiden, och min bildbarhet i detta ämne har inte ökat med tiden. Men i detta fall var jag nog helt enkelt litet ouppmärksam på vad du i detalj skrev om priset. Hur som helst: klänningen är överdådigt tjusig! Bär den med genuin stolthet och glädje.

2009-08-30 @ 19:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0