Lyckad Lampaffär

Min vän Marcus ondgjorde sig för någon månad sedan över Citygross-personalens brist på kompetens och ovilja att hjälpa till när han ville köpa en lampa.
http://blogg.aftonbladet.se/11813/perma/1128146


Min lillasyster har just varit med om det motsatta:
Hon fick personalen på lampaffären i Trollbäcken att skruva ner visningsexet, byta lysrör i det samt tillverka en kartong åt den av en flyttlåda (eftersom de slängt lådorna till visningsexen). Allt för att hon skulle slippa vänta i två veckor på en lampa som vi ville ge till mamma idag.

Så nu är frågan:
Vad är skillnaden?

A) att lampaffären i Trollbäcken är beroende av sina kunder och därför anställer serviceminded personal?

B) att Emelie ger intrycket av att vara en mycket rar liten tös som man borde ta hand om medan Marcus (ibland!) ser ut som något som Afa släpat in? (Förlåt Marcus, men efter inlägget där du skrev att jag är folkpartist men klär mig som en vänsterpartist får du överleva detta!) http://blogg.aftonbladet.se/11813/perma/1158211

Jag tycker vi har en omröstning om detta i kommentarsfältet.
Välj A eller B, motivera gärna eller kom med något eget förslag!

Kommentarer
Postat av: Karin

Citerar min favorit häxan Ursula:

Livet är fullt av mariga val!!

Valet för dagen är väl snarast om man skall vara seriös (ja, lampaffären i Trollbäcken lever på att ge god service till sina kunder) eller om man gladeligen ge sig in i pajkastningen: Men Marcus då!! Vad har du fått det ifrån?? (Att Helena skulle vara folkpartist? Eller Erik heller förexten) I den här familjen har vi avskaffat arvsynden......så visst tror jag att "den nakna sanningen" ibland kan bli lite lätt provocerande för omgivningen och möta ett visst motstånd. Men det är rätt Mackan, på'rom igen, man skall bli bemött med respekt och hjälpsamhet även om man är lite obekväm! Det är en mänsklig rättighet!!

2009-04-22 @ 10:02:55
Postat av: Emelie

Haha, jag röstar på alternativ B!

2009-04-22 @ 14:05:02
Postat av: marcus

AFA! Jahaja, där ser man! Det ÄR allternativ A, men för skojighetens skull så kan jag rösta på allternativ B.



Sen var det det där med att jag skrev om E och H. Det är en ren tillfällighet att det handlar om er..........

Men när du ändå tar upp det så lät det som om ni var det senast jag snackade med er omet. Men om jag har fel så är det väl en rättelse som jag gärna hör.



Karin: Så vad röstar du på, att jag skulle vara AFA-medlem eller att lampaffären med en smal målgrupp gör allt för sina kunder till skilnad från City Gross som tycker det är mest jobbigt med en massa människor som faktist vill köpa deras varor?



Och slutligen: Vad är det för fel på AFA? Dom verkar väl vara ett trevligt gäng!

2009-04-23 @ 23:29:28
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11813
Postat av: Helena

Vad som är fel med AFA?

Allt ungefär.

De har ju världens chans att framstå som hjältar i jämförelse med "fascisterna" som de kämpar mot, men istället för att göra det på ett snyggt sätt så slåss de och slår sönder grejer som vi skattebetalare får betala. De om några får väl folk att BLI högersympatisörer om de nu inte var det innan.



Att lyckas framstå som lika idiotiska som skinheadsen de slåss mot borde ju vara svårt, men afa lyckas faktiskt. Sorgligt nog...



Och vad det gäller politik så väljer jag att kalla mig hyfsat liberal... Men jag kan försäkra att jag inte röstade på Fp i senaste valet...

2009-04-24 @ 08:04:17
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: marcus

Wow! Jag fick en seriöst svar på ett oseriöst inlägg... Du tycker inte bara att jag ser ut som en AFA-sympatisör, du trör att jag är en också!

2009-04-24 @ 08:08:33
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11813
Postat av: Helena

Ja, som du kanske vet så går inte ironi riktigt fram... =)

Och vad vet jag? När jag var 16 så tyckte jag faktiskt att Afa var rätt coola och umgicks med folk som var med... Vem vet vad Rosengård gör med dig??

2009-04-24 @ 15:20:33
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: marcus

Well, Rosengård får mig ju inte att bli våldsam, det är ett som är säkert!

Just det, det var det där med ironi, Det är rena grekiskan för dej. hmm...

2009-04-24 @ 15:59:43
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11813
Postat av: Pappa...

Jag skriver ett försök till inlägg igen... mitt förra blev censurerat (åkte i fel papperskorg) - det är hårt att vara polistiskt populistisk...



Svaret är B. Men att Mackan skulla se ut som nåt afa släpat in tror ja inte på, enligt min lågik, släpar poliser in afa, afa släpar in skinheads.



Nej, anledningen är genetisk. Emelie ser ut som en liten blondin i behov av manlig hjälp, ett urgammalt trick att få män att sträcka sig mycket långt enligt flickans önskemål, för att "ligga" bra till... Som med däcksbyte eller avloppsrensning.

2009-04-28 @ 12:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0