Ätaätaäta

Min dag har bestått av att:
1) Äta frukost vid åtta
2) Anlända till PKV-dagen (utbildning för oss som ska jobba i kyrkan) och inse att de förväntade sig att vi skulle komma hungriga. Äta en "second breakfast" av artighet vid halv tio
3) Fika efter en timmes undervisning
4) Äta lunch efter ytterligare en timme
5) Fika efter ännu en timmes undervisning

6) Anlända till södertappen och bli erbjuden ännu en fika av sjuksystrarna där.

Efter fikat på södertappen dröjde det närmare fyra timmar tills Monica och Erik kom hit för att äta min husliga quiche-lorainne. Under den tiden dog jag nästan av blodsockerfall. Jag börjar inse det farliga med att arbeta i en organisation där man fokuserar på måltiden...

Kommentarer
Postat av: Karin

Vänta bara tills syföreningstanterna kommer igång på allvar...då MÅSTE du smaka alla sorters kakor varje gång.....annars riskerar du att förolämpa halva gänget! Gott är det! Men inte hälsosamt.

Präster har, liksom diakoner, en tendens att bli lite rundare med tiden.

2009-04-17 @ 09:35:36
Postat av: Emelie

Om du tycker det är jobbigt att äta massa fikabröd, kan du alltid smuggla ner lite i väskan så äter jag upp det åt dig! :D

2009-04-17 @ 12:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0