Vad hände inatt?

Jag hade världens plan på att somna tidigt igårkväll eftersom jag sovit för lite natten innan och skolan skulle börja idag. Klockan 21.00 sa jag och Erik till varandra att: Jag är jättetrött, ska vi inte lägga oss? Sen kollade vi på Planet Earth och drack te, och innan vi visste ordet av hade klockan blivit halv tolv utan att vi somnat.

Då, halv tolv, när vi äntligen ligger i sängen kommer jag på att: Jag är superhungrig, jag måste ha mat NU!
Alltså går jag upp för att hitta något att äta. Eftersom allt vårt bröd är slut brer jag smör på smörgåsrån och äter dom sittandes på köksgolvet. (Det var för långt till bordet) Sen kryper jag ner i sängen och somnar bums!

När jag senare på natten går upp för att gå på toaletten, upptäcker jag att kylskåpsdörren har stått öppen sen min nattliga måltid. Jag stänger den, går på toa och somnar om. 

När jag kommer hem idag efter skola, ett besök i alvik och en fika med Linea, känner jag att jag verkligen vill ha ett smörgåsrån. Rånen står framme på diskbänken efter  natten, men den stora frågan för mig är vart smöret tagit vägen. Jag letar igenom hela kylen utan att hitta paketet. Som tur är har vi dubbla smörpaket, så jag tar av det nyare smöret till mitt rån.

Efteråt ska jag ställa tillbaka rånpaketet i skafferiet, och vad står där, bakom ostbågspåsar och havregryn? Smörpaketet förstås. Helt smält. Kan man äta smör som rinner för att det stått framme i 20 timmar? (Vi har det rätt varmt i vår lägenhet)

Hur tänker man när man lämnar kylen öppen och ställer smöret i skafferiet?
Jag måste ha varit trött inatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0