Multinationella företag + Konfirmandassistenter = Dålig Kombination?

Ännu en av mina drömmar (som jag hade medan jag jobbade heltid i kyrkan och höll på att flytta hemifrån) kommer här. Tydningar emottages tacksamt!

Jag och några konfirmandassistenter och ledare smyger runt på ett 'multinationellt företag' och spanar på kostymklädda affärsmän som sitter i skinnsoffor i grå betongkorridorer. (Tänk er korridorerna i Doom fast med plastväxter och soffor här och där) Affärsmännen har vapen, och på något sätt lyckas vi övermanna ett par av dem och stjäla deras pistoler.

Vi börjar ta över företaget. Som en gerillagrupp smyger vi runt hörn, skjuter dem vi ser, släpar undan dem och tar deras vapen. När kropparna blir för många avsätter vi ett rum för dem; 'Corpse Room', som konfirmandassistent Sara sätts till att vakta. Vi tror att vi har övertaget ända tills vi inser att 'fienden' har en kulspruta på sin sida. Den står mitt i ett stort rum där det är högt i tak och hindrar vår rörlighet, eftersom den kan vridas och skjuta åt alla håll.

Nu avancerar vi. Uppifrån taket hissar vi ner en scen med balettdansöser på. Kulsprutan riktas emot dem, men missar dansöserna och träffar istället färghinkar som vi hissat ner med scenen. Ett viktigt budskap (jag minns inte vilket) skrivs på väggen av färgen som flyger ur färghinkarna. Medan vår fiende läser budskapet rusar vi fram och vänder kulsprutan mot dem. Vi har vunnit!

Tyvärr upptäcker några poliser 'Corpse Room' kort därefter. Jag och Erik står lutade mot en såndär blå sandlåda en bit därifrån och poliserna lyckas fängsla Erik och dra in honom i byggnaden som vi just lämnat, men de tar inte mig. Jag har ett vapen kvar men ingen ammunition, så jag kan inte frita honom. Desperat letar jag efter patroner i ingången till byggnaden, då våran konfirmandpräst gör entré.

Jag förklarar situationen och ber honom om ammunition, och han svarar på finlandssvenska: Jo, egentligen ska man ju int' döda, men vi gör ett undantag idag.
Sen ger han mig ett vapen så jag kan frita Erik. Men nu har vi blivit upptäckta. Jag och Erik skjuter oss ut genom en vägg på byggnaden och kommer in i en lägenhetslänga. Vi ser min far komma körandes med ett flyttlass, så vi skjuter oss ner genom golven tills vi är på markplanet och skyndar in i bilen. Vi är räddade!


Så slutar drömmen,
men vad betyder den?

Vill den säga att Sara har lik i garderoben?
Eller att Paul är beredd att bryta mot sina principer för Eriks skull?
Tyder den på att pappa alltid är beredd på att rädda sin dotter undan obehagligheter?
Är den ett tecken på att jag bär på ett starkt omedvetet hat till multinationella företag?

Eller borde jag inte ha sett på när mina äldre kusiner spelade Doom?


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag tror inte att det var en dröm. Det var en uppenbarelse. En framtidsvision. Det där är ju helt realistiskt! :)

2008-09-13 @ 12:29:30
Postat av: Helena

In Shallah!

2008-09-13 @ 13:48:26
Postat av: Ida

Haha! Vilken Skum dröm! Lite lik min ju!

Men jag tror att alla drömmar är förankrade till verkligheten på ett eller annat sätt. Så har du kollat dem spelat doom så är det med stor sannolikhet därifrån det kommer. Och sen ska man kolla efter KÄNSLAN i drömmen. Är man rädd för något så är det hjärnans sätt att hantera rädslan.. Har du hört talas om lucida drömmar? Det "utövar" jag Det är sjukt häftigt!!! Det innebär att man är medveten om att man drömmer och kan styra drömmen precis som man själv vill! Svårt i början för är man inte van blir man så exalterad att man vaknar. Läs på massor och säg till dig själv att du ska bli medveten om att du drömmer så kommer du kunna dethär innom 2 veckor!! :D (tips.. skriva alltid upp drömmarna och läs dem flera gånger så blir det lättare att bli medveten. Och säg till dig själv under dagen "är dethär en dröm ja eller nej?" Tillslut matar du in ett system i hjärnan som gör att du kan kontrollera de olika stadierna :) Kramkram!

2011-10-19 @ 16:51:52
URL: http://askogmansion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0