Godaste Juicen

Nu ska ni äntligen få veta vilken juice ni bör satsa på ifall ni är tvugna att köpa koncentrat!
Här nedan kan ni se färgen på de tre tävlande. Jag måste erkänna att jag blev glatt överraskad när jag hällde upp juicerna i kannan; Ingen av dem hade den brunorangea färg som jag förväntade mig att de skulle ha.
(Min felaktiga uppfattning om juicens färg kan hänga samman med att jag har varit på Ornö de få gånger som jag druckit koncentrerad juice. På Ornö kan förpackningar stå i skåp i några år innan man hittar dem, och kanske var juicen jag försökte dricka där från Sovjets tid.) 

Alla de tre juicerna var vackert gyllengula som ni ser, och jag tycker det är svårt att se skillnad på färgen. Möjligtvis så är Coopjuicen något orangeare än de andra två, men den var ju ändå billigast...

 Coop                                         JO                                          Änglamark     

Så till smaken:
Vi började med att smaka på Coop's juice eftersom det var den vi hade lägst förväntingar på. Den smakade faktiskt helt OK, ungefär som vanlig, lite billigare utblandad juice utan fruktkött. Det som störde mest var att den var ganska syrlig, ungefär som att någon hade råkat pressa ner en citron istället för en apelsin i paketet. Nåväl. Den gick iallafall fint att dricka!

Efter Coop's juice satsade vi på JO-juicen; Vi trodde att kontrasten skulle bli stor eftersom vi förväntade oss att JO skulle slå dom andra i smakväg, både för att det var det mest kända märket men också för att det på paketet poängteras att juicen innehåller fruktkött. Döm om vår förvåning när vi märkte att den smakade precis lika syrligt som Coop-juicen. På botten av kannan låg fruktköttet, och möjligtvis kunde man ana det i sista glaset. Om man marknadsför sin juice med fruktkött och det skiljer 20% på priset borde man väl ändå kunna förvänta sig lite apelsindelar och någon märkbar smakskillnad?!

Allra sist smakade vi på Änglamarks juice. Vi tänkte nog att den skulle vara ungefär som de andra två, att priset var högre antog vi berodde på att den var kravmärkt. Men återigen blev vi förvånade! Denhär juicen smakade precis som juice ska smaka, inte alls så syrlig som de andra två, utan söt med mycket apelsinsmak. Helt klart bäst i smakväg och ur miljösynpunkt.

Vad syrligheten i Coop och JO's juicer berodde på vet jag inte. Kanske har dom bara haft otur med apelsinerna och brukar smaka bättre. Min slutsats efter dethär testet blir ändå att Änglamarks juice är klart godast. Är man inte så noga med smaken och färgen och vill ha något billigare funkar ju Coop's också, men varför köper någon JO's juice?

Vinnare är Änglamark!
Skål
för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0