Från trött och bajs till glad och najs!

Efter att ha varit hos tandläkaren idag (och fått reda på att man faktiskt kan laga mina visdomständer istället för att plocka fram tången, och betala 2000 för lagningarna istället för 5000 för utdragningarna) kände jag mig dödstrött och stressad. Klockan var halv fyra och jag var tvungen att hinna hem, laga och äta middag innan klockan fem. Jag tänkte nämligen ta mig in till Allhelgonakyrkan till klockan sex för att gå på deras mässa.

Någonstans vid fem över fem, när jag knappt hunnit svälja maten, inte fattat vart kyrkan låg och höll på att missa bussen, övervägde jag faktiskt att ringa Linda och ställa in alltihop, men som den trogna vän jag är lät jag bli och började resan in mot stan. Som tur var fick jag hjälp med vägbeskrivningen av Daniel, så tio i sex mötte vi honom och Henrik i kyrkan och kunde pusta ut i bänkarna.

Mässan var enkel, vacker och berörande; En grymm kombination.

Efteråt kände jag mig inte alls särskilt trött, så jag och Henrik följde med hem till Daniel medans Linda sökte upp en restaurang. Egentligen hade jag bara tänkt spana in lägenheten (han har flyttat in i sin flickvän Annas snygga lya på söder) men när Daniel kokade och Anna bjöd på nybakta hallonmuffins gick det ju bara inte att gå hem direkt... Senare när jag stod på busshållplatsen kände jag mig märkligt upprymd; Konstigt hur pigg man kan bli av en timmes mässa och en halvtimmes tédrickande med trevliga personer!

När jag kom hem och öppnade dörren till lägenheten slog doften av nybakt bröd och kanel emot mig. Tror ni inte att världens gulligaste kille har bakat en hög med bullar som ligger och svalnar på spisen?!


Nu har vi haft bullkalas och ska snart krypa till kojs!


Galet vilken humörsvängning jag har haft idag!
Kan det vara klimakteriet?
Eller antagningen?
Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har inte skaffatn en karl men om jag skulle de så skulle jag så klart berätta för dig! Och du verkar ju ha ene toppen karl som kan göra bullar och allt, en sån vill jag ha! Haha! Här är det faktisk sol idag, hoppas ni också får bättre väder snart! Kram

2008-09-11 @ 16:40:02
URL: http://blikvar.blogg.se/
Postat av: Fia

åååh bullar , I love it :) Gulllis.

Tack för kommentaren. Visst känns det konstigt att ha mött döden redan vid nittonårs ålder, men som jag skrev var det nog ändå det bästa som kunde hända . R.I.P!

2008-09-12 @ 11:00:56
URL: http://skryttan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej! Måste bara ge applåder och stående ovationer till rubriken: Från trött och bajs till glad och najs. Genialiskt! Helena, du har det där lilla extra!

2008-09-13 @ 12:27:51
Postat av: Helena

Johanna och Fia: Eller hur; Grymm karl som gör grymma bullar =)



Emelie: Thääänk you, det var snällt! Jag skrev bara vad mitt hjärta sade till mig... eller nåt =D

2008-09-13 @ 13:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0