Öl eller frukt?

Eftersom jag de senaste åren har varit en frekvent bastubadare på ornö är det jag förknippar som 'tilltugg' till bastun öl. Vilket jag inte dricker.

Igår badade jag bastu på Friskis med Julia:http://luli.blogg.se, och hon gav mig en fruktdryck som hetter ProViva. Helt plötsligt blev jag fem år igen och kastades tillbaka till Tyresö Simhalls bastu. Efter simlektionerna fick jag gå dit innan alla andra barn eftersom jag blev alldeles blå av det kalla vattnet i poolen. (Jag har alltid vart liten och benig) När dom andra barnen kom och gjorde mig sällskap i bastun brukade vi sitta där och värma oss och äta frukt. Riktigt mysigt!

Varför dricker man öl i bastun? Det smakar ju svettig hästpung. Frukt och fruktdryck är mycket mycket godare! Jag ska nog införa det på ornö... Det är lätt värt att betraktas som lite eljest om man får nåt gott för det!

Med det menar jag förstås inte att det inte kommer finnas öl i ornös bastu...
Min fästman har en förkärlek för svettiga hästpungar...

Kommentarer
Postat av: Pappa

Man blir snygg av öl. Frukt ruttnar.

2008-09-13 @ 09:47:27
Postat av: Helena

Eeeh... pappa... öl är typ rutten frukt...

Eller ruttna sädesslag kanske... Tur att jag redan är så snygg så jag slipper dricka det!

2008-09-13 @ 13:44:32
Postat av: Karin

I have seen the light!

Det är klart vi skall ha goda fruktdrycker i bastun!

Jag tycker inte heller om öl!

2008-09-13 @ 14:30:09
Postat av: Erik

Va e detta en massa smutskastning av den gyllene drycken?!?! Öl e inte på något sätt ruttet, bara lite jäst ;) men fermentering är något som ofta bidrar till att en produkt klassas som delikatess tex salami, vin eller camenber å så öl såklart



frukt däremot är inte de minsta förädlat utan bara plockad från nån smutsig pöl under ett äppelträd å sen mosat i flaska....

2008-09-13 @ 17:01:13
Postat av: Helena

Hästpung. Det är mitt sista ord.

2008-09-13 @ 20:25:19
Postat av: Emelie

Öl är bajs, Erik. Öl är bajs...

2008-09-14 @ 18:12:52
Postat av: Pappa

Snälla lilla Emelie, du har blandat ihop den ädla drycken öl med braja. Teknologer dricker öl, socionomer röker braja. Knark är bajs.

2008-09-15 @ 15:18:06
Postat av: Emelie

Det hela är mycket enkel matematik, pappa.

Öl=Bajs, Knark=Bajs ---> Öl=Knark

Det är så vi gör på KTH!

2008-09-15 @ 20:20:38
Postat av: Tess-Angelica

Uhh!, Haha! & Helt sant!



Helena och Emelie jag är med er!



Det betyder... Tre mot två ;)



<3

2008-09-23 @ 14:02:46
URL: http://tessangelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0