Antagningsångest?

Inatt drömde jag samma dröm två gånger. Den handlade om att jag fick ett litet vitt kuvert från stiftkansliet som innehöll svaret från antagningskonferensen.

Hela dagen har jag därför suttit och lyssnat efter brevbärarens springande steg i trappen. (När man väntar på post är det inte särskilt smart att plugga hemma) Vid mista lilla ljud har jag förväntat mig att brevinkastet ska smälla till och brevet dimpa ner i hallen. Mina grannar som i vanliga fall inte ger ett ljud ifrån sig har idag flera gånger fått mitt hjärta att rusa upp i 180.

Jag fick vänta ända till klockan halv två innan brevinkastet rörde sig över huvud taget. (Linda, vad håller ni på med på posten egentligen?!) När jag hörde smällen sprang jag ut i hallen och fick se två brev ligga på hallmattan... Det ena var till Erik. På det andra stod mitt namn skrivet med blått bläck, likadant som jag använde när jag skrev min adress på kuvertet som antagningen ska skicka. Pulsen ökar ytterligare... 
..ökar...
....ökar.....
tills jag inser att det inte är min handstil...

Tydligen hade jag glömt mitt bibliotekskort på SU när jag var där för att låna böcker i onsdags. Det var ju snällt av dom att skicka hem det till mig... synd bara att jag nästan fick en hjärtinfarkt på kuppen.

Nåväl.
Imorgon är en annan dag.
Ny post.

Helt plötsligt förstår jag hur Harry Potter kände sig...

Kommentarer
Postat av: Linda

Den här vecka är dethögpostvecka. Det betyder mycker post att sortera och brevbäraren kommer ut sent. Ni bor dessutom ganska så sent på rundan. Därför blir det lite senare än vanligt. Mycket insideinfo nu:)

2008-09-15 @ 21:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0