Slagborrar och Vattenavstängning

Dom ska fräsha upp trapphusen och förrådsutrymmena i vår bostadsrättförening. Det innebär att jag varje vardagmorgon väcks strax innan åtta av att det låter som att någon är påväg att ta sig in i min lägenhet med hjälp av en slagborr. Jag är förstås glad att dom piffar till huset, men måste det göras så förbannat tidigt på morgonen??

Jag fick dessutom just in ett papper genom brevinkastet i vilket de tillkännager att "Vattnet kommer att vara avstängt vardagar mellan 8.00-16.00 och det är mycket viktigt att inte spola i kranar och toalett under denna tid eftersom vattnet som spolas ned kommer att hamna i era förråd." 

Om jag skulle behöva gå på toaletten är jag alltså hänvisad till en Bajamaja som dom ställt upp på gården. Känner inte någon större längtan att gå dit. Men jag längtar ännu mindre efter att ha en massa bajsvatten flytande i mitt källarförråd... Lite drygt bara att dom ska bygga om just när jag skriver uppsats vilket innebär att jag är hemma om dagarna och gärna skulle utnyttja lägenhetens faciliteter.

Well well, det finns ju faktiskt en välfungerande vattenklosett i mina föräldrars hus där man dessutom slipper väckas av slagborrar... Funderar starkt på att flytta in där under ombyggnadstiden...
Hmmm...


Kommentarer
Postat av: Karin

vi har ju såväl dusch som toalett här oxå, om det skulle passa.....sova kan ni ju göra i TV-rummet...

men jag håller verkligen med om tidpunktens olämplighet. Varför måste folk vara så in i vassen morgonpigga??

2008-11-10 @ 22:47:02
Postat av: Helena

Ja men ni är ju där och ränner hela dagarna och Oskar ränner hela nätterna så frågan är om man får sova mer hos er ;)

Mina föräldrar är ju spm bekant i Thailand ett tag framöver =)

2008-11-10 @ 23:29:36
Postat av: Jeanette

Kom till oss i Skåne - vi har 14 toaletter och 8 duschrum och tysta rum!

2008-11-11 @ 00:19:00
Postat av: Helena

Tack Jeanette! Vi övervägde seriöst ditt erbjudande, det var grymmt trevligt sist, men vi kom fram till att det blir lite långt att ta sig till skolan på morgnarna...

Hoppas allt är fint i Skåne!

2008-11-11 @ 10:25:35
Postat av: Emelie

Flytta in hos mig! No more lonesome dinners...

2008-11-11 @ 15:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0