Puckade brudar

Vad är grejen med att skrika som en idiot när killen (eller ok, idolen) man gillar kommer fram till en? Jag blir helt förstummad när jag ser klippen från gårdagens idol till skillnad från Johan Palms fan som uppenbart försökte tjuta lungorna ur sig.

Vad sägs om att försöka le lite förföriskt eller nåt om man så gärna vill att någon ska få upp ögonen för en? Hon har iochförsig säkert lyckats göra sig oförglömlig, men knappast på ett särskilt positivt sätt... Eller skulle du ha lust att pussas med en tjej eller kille som visat upp sina halsmandlar i förväg?

Andra brudar som är skrikande och puckade är tjejerna i de tidiga Bondfilmerna som jag nu börjat titta igenom, men de spelar ju efter manus, så man får väl förlåta dem. Men varför måste tjejerna hela tiden snubbla, skrika och svimma så de måste räddas av Bond? Och varför ids han rädda ett litet våp som springer runt i klackskor i en gruva/i en helikopter/på en byggnadsställning?

Om jag träffade nån som betedde sig på det viset skulle jag lätt lämna personen bakom mig för att få lite lugn och ro...

Men som vanligt är väl vad far säger alltid rätt. Igår när jag föreslog att vi skulle kolla på en Bondfilm svarade han: Nja, jag gillar inte riktigt Bond. Jag tycker inte att filmerna är riktigt realistiska...
(Nähäää...)

Som tur är verkar det iallafall gå åt rätt håll: I senaste Bondfilmen tog bondbruden Olga faktiskt av sig de högklackade när hon skulle spatsera i öken! (man kan förstås invända att man inte kan gå barfota på sanden för att ens fötter bränns sönder, men det är ju ändå en Bondfilm vi snackar om...) Dessutom byter hon ut den, visserligen fina, men opraktiska klänningen till militärkläder på slutet, och till skillnad från bondbrudens hagelgevär i filmen A View to a Kill är Olgas vapen laddat med skarpa skott och inte "rock salt"

Ett litet steg för jämställdheten?
Kanske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0