Ice Ice Baby

Igår eftermiddag tog vi båten ut till ornö och gick sex kilometer i snöstorm för att komma till ett utkylt hus (som visserligen värmdes upp så småningom).

Idag gick vi de sex kilometrarna tillbaka till båten i snöstorm och tog den tillbaka till Dalarö, där vi vandrade ytterligare en bit eftersom Eriks pappa som skulle hämta oss hade fastnat i snökaoset...

Trots att jag till Eriks förtjusning ramlade pladask på rumpan två gånger och ner på knä en gång var det lätt värt både blåmärken och förfrusna tår.

Helt plötsligt har julkänslan infunnit sig och jag går bara och längtar till nästa helg när jag kan sätta upp adventsljusen! (Skulle aldrig våga sätta upp pyntet ens en dag förtidigt, även om Åhléns redan skyltar med 'freulicher weinachen' eller vad det heter. När Erik såg en jultomte vid trollbäckens centrum innan advent väste han mellan tänderna att han minsann skulle hänga upp en jultomte i en snara kring halsen på vår balkong. Hans vän Marcus skriver på sin blogg http://blogg.aftonbladet.se/11813 om vikten av att inte pynta i förtid och förespråkar straff för dom som gör det, så jag aktar mig noga. Vill ju inte att nån liten unge ska få sina juldrömmar förstörda på grund av ett tomtemord...)

Kommentarer
Postat av: marcus

damn right! Lets kill the red coca-cola santa!!! Skitvärld...

2008-11-25 @ 12:53:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11813

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0