Fight Club i predikan?

Eftersom jag är en liten fegis vågade jag inte citera Fight Club i gårdagens predikan, även om det hade suttit fint. Men filmen är ju inte särskilt kristen och man vet ju aldrig om någon som lyssnar tycker att det är att uppmuntra Project Mayhem... Hur som så tänkte jag låta er ta del av några av filmens sanningar!
Enjoy!

"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need"

"You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world"

Kommentarer
Postat av: Viktor

true.. även om citaten var klockrena och passade till 100% in på ämnet så har du rätt i att det inte är den mest kristna filmen..

"You have to consider the possibilty that god dosn't like you. He never wanted you and probobly he hates you" "we are gods unwanted children" är också citat från filmen^^

2008-11-17 @ 14:43:24
Postat av: Fia

Svar på kommentar:

Haha det gör visst det ;) nu vet jag hur det känns helt enkelt! ts.

2008-11-17 @ 16:06:20
URL: http://skryttan.blogg.se/
Postat av: Helena

Viktor: I know! Vad sägs om denna quote: Listen up, maggots. You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.



Men jag älskar den ändå =)

2008-11-17 @ 16:11:40
Postat av: Viktor

Hehe, som sagt.. inte så kristet, men filmen är underbar <3

2008-11-17 @ 18:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0