A Quantum of Excitement

Igår fick jag min beskärda del av spänning i vardagen.

Spänning 1: Innanför dörren låg ett väldigt tjusigt kuvert med Eriks namn och adress skrivet i gammeldags skrivstil. När han öppnade det och jag läste upp det (han kan inte läsa skrivstil) uppdagades att en mycket märklig kvinna i Rom fått för sig att de är släkt och har för avsikt att hälsa på honom om några månader. Lite obehagligt sådär eftersom kvinnan i fråga tycks intressera sig för andligt kuckeliku på ett ganska speciellt sätt... Att "läsa över djur" och greja med andemakter har aldrig riktigt varit min grej även om jag tycker religion är spännande...
Nåväl, förhoppningsvis glömmer hon att hon ens skrivit till Erik innan hon kommer hit...

Spänning 2: Quantum of Solace sågs på Rigolettos stora men väldigt öde salong. Vi var kanske 20 personer på 920 platser så det var inte farligt trångt! Även om jag inte riktigt hänger med i alla närkamper (är aldrig med på vem som blir mördad och vem som överlever; antar bara att Bond inte kommer bli dödad denna gång heller) och även om jag tycker att den enda kärleksscenen i filmen kändes lite krystad så tyckte jag den var rätt trevlig underhållning. För att citera Petter: Mycket action, lite hjärna. Däremot håller jag inte med Julia (http://luli.blogg.se) som påstod att det var lika kul att kolla på filmen som det är att se på när ens kille spelar data. Lite roligare var den ändå!

Spänning 3: På vägen hem i går natt såg vi att typ hela centralbron var avspärrad av en massa polisbilar. Om någon vet vad som hänt får ni gärna skriva det i kommentarsfältet, Jag är nyfiken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0