Fågelbajs i mina Cornflakes

I lördags hände något märkligt som fick mig att bestämma mig för att starta denna blogg. Jag är väldigt osäker på ifall jag alls kommer att uppdatera den, men för tillfället "jobbar" min kära fästman sent och det jag borde använda tiden till är att försöka få min uppsats som ska in om en vecka, och som saknar minst 20 sidor, att bli färdig. 
Så: Jag väljer att blogga.

Det märkliga som hände i lördags var att en liten blåmes som av okänd anledning bygger bo ovanför min balkongdörr varje vår råkar flyga in i lägenheten. Bara detta är ju rättså ovanligt. Min kära är ute och sätter segelbåten i sjön, och han är vanligtvis den som löser sånahär småjobbiga situationer när jag får panik.
Så: Fågeln får panik

Den försöker ta sig ut genom köksfönstret som är stängt. Jag får panik. Fågeln bajsar på fönstret och på min blomma på försterbrädet. Jag börjar febrilt kämpa för att hinna plocka ner alla blommor för att kunna öppna fönstret och släppa ut den stackars mesen. Det tar för lång tid. Fågeln försöker flyga ut genom en av mina tavlor istället. (den är rätt stor och är en stockholmsvy, så man kan ju förstå den stackars fågelns misstag)
Så: Jag får ännu mer panik, jag vill ju inte ha fågelbajs på tavlan...

Jag kämpar vidare med mina blommor och undviker att få fågelbajs på händerna. Fågeln sätter sig på mitt Cornflakespaket (enkilosförpackning, är man en fattig student så är man) och tittar intresserat på mig.
Så: Jag känner mig lite lugnare, snart kommer jag kunna öppna fönstret...

Just när jag fått upp fönstret bestämmer sig den lilla blåmesen för att flyga ut genom samma väg som den kom in, genom balkongdörren, istället för genom mitt nyöppnade fönster. Fågeln är ute och där står jag med mitt öppnade nerbajsade fönster, blommor i hela köket och ser att fågeln inte lämnade mina kära Kellogs obefläckade. Likt Royal Airforce har den slutfört sitt uppdrag med bravur. Varken Dresden eller mina stackars Cornflakes hade en chans. Underbart!
Så: Nu återstår att lägga ut mina surt förvärvade Kellogs i föräldrarnas trädgård så att mesens artfränder får glädje av dom. 

Mental Note to Myself:
Ha färre blommor i köksfönstret
Öppna inte balkongdörren annat än vid brand
Stäng Cornflakespaketet
image1
Nu har min man kommit hem, vi får se om det blir nåt mer här!
Ta det lugnt och akta er för blåmesarna.

Kommentarer
Postat av: Karin

Sååå, man kan inte akta sig för allt.
Lev farligt, sov med öppen balkongdörr!
Dresdenflakes är värdsliga ting, den lille blåe stackaren kanske kände sig ensam och övergiven och sökte lite sällskap....och så jagar du ut honom!
Kom ihåg att "det finns de som haft änglar på besök" utan att känna igen dem (Tobits bok) och att gästfrihet är en dygd.....

2008-05-13 @ 23:20:08
Postat av: erik

stäng påsen i cornflakes paketet

2008-05-15 @ 23:49:13
URL: http://givethegoatscred.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0