Kontakter lönar sig

Sannerligen sannerligen säger jag er:
Den som inte har de rätta kontakterna kommer aldrig att få något uträttat.


Det stora elektronikföretagets servicechef ringde aldrig, så jag tog saken i egna händer och åkte till Länna (egentligen skulle vi köpa en studentpresent där, så det var inte enbart för min kameras skull) och gick med bestämda steg in i butiken där jag sett min älskade senast.

Där möts jag av två välbekanta ansikten. Det ena tillhörservicekillen som sist jag var inne hade vänligheten att upplysa mig om vad som inte var hans ansvar. Han ger upp en liten suck när han ser mig och säger, halvt till sin kollega som kommit ut samtidigt: Dig känner jag igen...

Varpå hans kollega säger, direkt till mig: Jag känner också igen dig, hur är läget? Servicekillens kollega har nämligen varit på fest hos mig i min lägenhet! Vi känner varandra visserligen bara avlägset, men nu går det undan! Min vän förklarar att den serviceansvarige är sjukskriven (kunde inte supporten ha berättat det för mig?!) så han ringer själv genast upp reparationsbolaget medans hans kollega skeptiskt tittar på. Inom två minuter har jag fått en försäkran om att jag kommer att ha min kamera tillbaka bara om någon dag, och efter att ha snackat lite till med killen jag känner kan jag lugn bege mig hemåt, försäkrad om att min kamera är i trygga händer.

Hade inte han funnits där vet jag inte om jag över huvud taget sett min älskade igen.

Fy för sura serviceslynglar. Hurra för kunniga kontakter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0