Utbrytarna

Idag har jag varit väldigt duktig! Först cyklade jag 1,2 mil till söderledskyrkan, duschade, lyssnade på människors livsberättelser (sanna och påhittade), pratade med församlingspedagogen, sjöng liturgi och cyklade 1,2 mil hem igen! (Båda resorna tog 40 minuter vardera, sammanlagt ungefär två friskispass =) Just som jag kommit hem och satt mig ner ringer pappa och förespråkar en tennismatch. Det kan jag ju inte säga nej till, så jag hoppar upp på cykeln igen och trampar mot IP, där jag sedan möter Erik och pappa.

Pappa vann alla matcher, och när jag tröttnat på förlora och håller på att förgås av hunger bestämmer vi att vi ska ses på Thai-Takeaway för att få käk! Pappa hoppar upp på sin MC som står utanför IP och jag och Erik börjar gå mot den stora utgången för att få ut våra cyklar. Och vad märker vi när vi kommer dit??

Jo att dom har låst den! Spännande kan man tycka eftersom alla andra utgångar antingen är låsta eller är svängdörrar (såna som finns på Skansen) som man inte kan ta ut cyklar genom. Hur tänkte dom som låste kan man undra? Kanske att Erik skulle klättra upp på två soptunnor för att kunna slänga cyklarna över det 2 meter höga stängslet till mig som tog emot på andra sidan? Vad dom tänkte lär jag väl aldrig få reda på, men det är iallafall vad vi gjorde!

Erik gjorde bara illa sig litegrann och sen fick vi jättegod Thaimat och jordgubbar av käre far!

Kvällen avslutades med en grattissång för min minsta kusin som fyller 18 och en snabbvisit hos min andra, inte så lilla kusin, som just skaffat ny lya. Trevlig dag alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0