Busstrejk

Ingen stockholmare kan väl ha undgått busstrejken som startade vid midnatt. Jag tycker en hel massa, både om kommunal och SL, men det tänkte jag inte skriva om nu, utan jag tänkte bara ta tillfället i akt och berätta att jag idag har cyklat 2,5 mil p.g.a detta!

Jag har insett att det är ett grymmt sätt att färdas på och min kondition kommer förhoppningsvis att förbättras avsevärt under de kommande två veckorna, då jag kommer att cykla till och från Söderledskyrkan två gånger om dagen. Hur härligt är det inte att kunna ta en välförtjänt dusch när man kommer till sin (även i vanliga fall underbara) praktikplats?! Mycket härligare än att sitta med en massa sura människor på bussen och oroa sig för köer och byten kan jag tala om!

Tack SL och tack kommunal för den insikten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0