Varför vill McDonalds döda min fästman?

I söndags efter att alla våra konfirmander blivit ordentligt konfirmerade skulle vi i ledarteamet äta på McDonalds. Det ihållande regnet gjorde nämligen den traditionella avslutningsglassen mindre lockande. Väl på 'restaurangen' beställde vi de menyer vi ville ha och satte oss sedan att vänta på maten... (Är det något jag har fått för mig eller kallas deras hamburgare ofta för 'snabbmat') 

Anyway... När maten äntligen anländer saknas det två hamburgare; en McBean till en tjej som är vegetarian och en BigMac till min fästman. Däremot får vi en McFeast extra.
Min fästman tänker att;
Okej, jag äter väl McFeast istället, det är ju ingen idé att tjafsa...

När han tagit en tugga påstår han försiktigt att:
Eeh... dethär är nog ingen McFeast...?

Det var ingen McFeast. Dom hade tydligen inga förpackningar till McBean, och därför hade personalen på McDonalds lagt bönhamburgaren i en McFeastförpackning.
Smart!

Synd bara att min fästman är dödligt allgergisk mot nötter och baljväxter...

Efter några tabletter mår han som tur är bra igen; det var bara en liten tugga han tog av bönburgaren.
Men man kan ju tycka att det är lite ironiskt att det är McDonalds som utsätter allergiska personer för sånthär, särskilt som jag upplevt att människor i Italien, Egypten, Thailand och andra länder alltid gjort sitt bästa för att hålla min fästman vid liv.

Nästa sommar blir det avsutningsglass på Notholmen.
Även om det snöar.
Det är säkrast så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0