Juicetest

Både jag och min kära fästman är juicefantaster eftersom man, om man bara dricker några glas juice om dagen, blir frisk, snygg, stark och kärnfysiker. Än så länge har jag uppnått 75% av detta och jag hoppas att jag snart ska ha nått full pott. Tur att juice är så gott! (notera rimmet!)

Men ibland orkar man ju inte släpa hem "färsk" juice trots sina stora muskler. När vi skulle fylla en hel kyl med mat och dryck för en vecka på Frillesås var det koncentrat som gällde. Jag bär på en inbyggd skepsis mot koncentrerad juice eftersom jag ofta blivit besviken på både smaken och färgen, men ska man bli kärnfysiker genom att plugga teologi så får man kämpa!

Alltså köpte vi tre olika sorters koncentrat (alla varianter som fanns på Frillesås Coop) för att ta reda på vilken som smakade bäst och hade snyggast färg. På onsdag kommer resultatet att tillkännages här på bloggen!
Här har vi de tre tävlande:

X-tra- Coops eget märke, JO- det kända märket, Änglamark- det ekologiska alternativet
Kostade: 8.90                       Kostade: 10.50             Kostade: 10.90

Nu är det ni som får gissa!
Vilken juice tror du smakade godast?

Kommentarer
Postat av: karin

surt men ganska typiskt om det var x-tra.....naturligtvis tror jag dock på Änglamark...

2008-08-31 @ 22:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0