Hektiska dagar

Sen vi kom hem i måndags kväll har livet rullat på i minst 180:

Tisdag morgon: Vaknar tidigt och slipar ner spackelrester för att vara redo för tapitsering när tapeterna kommer.
Tisdag lunch, eftermiddag och kväll: Gör iordning, ser på och plockar ner en utebio med tillhörande tält för kommande års konfirmander i spöregn.

Onsdag morgon: Skyndar iväg till Tyresö Gymnasium för att övertyga motvilliga gymnasister om att konfirmation med en resa till Israel är kul.
Onsdag lunch: Äter en supergod "lätt" (eller?) lunch hos Julia i hennes och Dennis dösnygga lägenhet!
Onsdag eftermiddag: Promenerar en massa i Alby med Julia och tappar bort oss litegrann. Diskar och städar lite när jag kommer hem eftersom jag sett hur snyggt man kan ha det. (Läs: I Julias och Dennis lägenhet) Sätter mig en sekund på sängen för att vila lite, när mamma ringer och vill bjuda på middag. Tar bussen till näsbyvägen och äter en kulinarisk måltid för att sedan åka med mamma till ByggOle och hämta våra tapeter som anlänt!
Onsdag kväll: Hinner hem och lämna tapeterna innan jag sätter mig på nästa buss för att åka till Telefonplan där jag ska träffa en kompis sen gymnasiet; RegnbågsMorrgan, för att sedan gå ut på kvarterskrogen Landet med Erik och hans vänner. Efter rosévin, cider, hemmagjord glass och en massa grymmt pratande har dock tiden runnit iväg, och jag får springa för att ens hinna hälsa på Eriks vänner innan vi tar sista bussen hem. Väl hemma inser jag hur hungrig jag är och tvingas koka gröt för att överleva natten. En grymmt bra men slitsam dag!

Torsdag: Tapitsera, Tapitsera, Tapitsera! Tapitserandet görs i vetskap om att min far är och jagar örnmantor i Egypten och min mor är på Hasseludden och blir ompysslad.
Om jag är Avundsjuk?
Lite kanske...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej! Det var jätte kul att träffa dig med : ) Och jag är lite fundersam nu, har mycket att tänka på bara.. Det var inget du sa. Hoppas det går bra att tapetsera! Nu ska jag iväg på bio med Kakan och Micke! Hoppas vi ses snart! Kram

2008-08-29 @ 18:56:30
URL: http://blikvar.blogg.se/
Postat av: Robban

I egenskap av kusin och språkpolis måste jag härmed påpeka att det heter tapetsera...

Kom förbi nån dag och kolla hur vi har det förresten, allt är typ klart nu =)

2008-08-30 @ 10:06:11
Postat av: Helena

Robban: Haha, jag trodde inte dagen skulle komma när någon rättade mig i svenska... Men så är vi ju släkt också! =) Vi cyklar väl förbi nån kväll när vi hälsat på päronen!

2008-08-30 @ 15:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0