Konfirmandkonversation

Jag och konfirmandgruppen är påväg upp till stan. Tillsammans med mig går de tre konfirmandkillarna T, S och F. Vid vägen ligger en megastor (och megaäcklig) gräshoppa, en dryg decimeter lång.

Killarna berättar att de såg en sån tidigare och att de kastade en pinne på den för att få den att flyga. Tyvärr flög den rakt på F, som enligt T "skrek som en liten flicka". Härifrån löper en mycket minnesvärd konversation.

F: Jag skrek inte alls!
T: Joo, det gjorde du...
F: Neej... åtminstone inte som en liten flicka.
S: Joo, det gjorde du faktiskt...
F: Nej det gjorde jag inte. Förresten så skrek ni också!
T o S: Det gjorde vi inte alls!
F: Jomen det gjorde ni ju.
T: Jamen du skrek ju värst. Som en liten flicka.
F: Det gjorde jag inte! Jag vrålade som en man!
S: Neej, som en flicka.
F: Jag kan gå med på att jag vrålade som en man. Men ni skrek också.
T: Isåfall vrålade vi också som män...

Kommentarer
Postat av: Linda

Klockrent!!! Saknar konfirmanderna:)

2009-05-05 @ 11:46:49
Postat av: Tess-Angelica

Hahahah! Underbart

2009-05-05 @ 13:21:39
URL: http://tessangelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0